Prima pagină / Noutăți / Anunțuri / Articole Diverse / „Care e treaba cu Erasmus”?

„Care e treaba cu Erasmus”?

Care e treaba cu Erasmus? De ce a fost pregătit în curtea școlii acest nume, așa, scris mare, de se poate vedea cu drona din cer?” … mă întreba un elev cu minte mai investigativă. Așa că am pornit în cercetare: CĂLĂTOR PRIN ȘCOALA MEA, că doar avem ce vedea.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

*Punct de plecare sau expozițiune: discuție pornită de la lecția de română, de la alfabet și literelele din cuvântul ERASMUS, precum și semnificația programului cu această denumire. Cuvântul- scris pe diferite liniaturi (foaie de matematică, foaie dictando, foaie tip 2)

** Continuare sau mai bine zis intrigă: conversație fierbinte, la ora de dezvoltare personală, despre rolul Consiliului Elevilor. Elevii din clasa a 2-a C au pornit prin școală identificând colțuri special amenajate pentru eveniment Erasmus/ Stare de bine.

a) Desfășurarea acțiunii: La colțul cu bilețele dintre cele semidecupate care conțineau mesaje motivaționale, elevii au „dat proba ” de citire text la prima vedere.

b) La panoul cu plicurile colorate „Ia ce ai nevoie” pregătite de către elevii din Consiliul Elevilor pentru profesori, copiii au preluat idei pentru ca să își organizeze și la clasă un astfel de panou.

c) Punct culminant: În curtea școlii s-au bucurat de flashmob- stare de bine și au fluturat stegulețele cu sigla Erasmus, pe care le-au pregătit la AVAP.

d) Punct aproape de deznodământ: Vizionarea scurt metrajului „Piper” in care puiul de pasăre trăiește experiențe care îi dezvoltă autonomia- acesta e un mesaj important pentru elevii din toate școlile din lume, indiferent de limba maternă. Vrem ca la gimnaziu să plecăm și noi cu acest program, prin lume! Cu voia lui Dumnezeu *** Linia de finish sau Concluziile elevilor: Erasmus acesta trebuie să fi fost foarte deștept, dacă oamenii au pus numele lui unui program așa de mare și unor activități așa de importante. De la digital la stare de bine, zilele Erasmus sunt făcute pentru mine! De la CșE la CES, toți copiii au purces să vadă, s-audă, să știe ce mai e nou prin împărăție. * Lecții învățate: Noi, elevii clasei a 2-a C, suntem parte din această școală și ne bucurăm să observăm toate lucrurile frumoase pe care școala le promovează. Produse de noi realizate: Stegulețe cu sigla Erasmus și poze instantanee din timpul călătoriei prin școală.

*** Follow up: Idei bune de aplicat pentru dezvoltarea autonomiei elevilor, a respectului față de eforturile colegilor din școală. Cam atât. Și… e ceva! *** Mulțumiri speciale elevilor din CȘE și doamnelor profesoare plus prof. învățământ primar care au amenajat diverse puncte de interes în școală. Vivat Erasmus!