Pregătiri pentru săptămâna „Să știi mai multe, să fii mai bun”
Aşa cum ne-am obişnuit în ultimii doi ani, o săptămână din luna aprilie, copiii vor fi elevi…..dar fără ghiozdan. În acest an săptămâna 7-11 aprilie va fi dedicată activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului numit “Să ştii mai multe, să fii mai bun“, care se va desfăşura după un orar special.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Şcoala noastră îşi elaborează şi organizează programul în funcţie de propunerile părinţilor, ale elevilor şi specificul comunităţii locale. Programul include toţi copiii preşcolari / elevi şi toate cadrele didactice care nu participă la faza naţională a olimpiadelor şi concursurilor şcolare.
TIPURI DE ACTIVITĂŢI care pot fi organizate în programul “Să ştii mai multe, să fii mai bun”: activităţi culturale, activităţi tehnico-ştiinţifice, activităţi sportive, activităţi de educaţie pentru cetăţenie democratică, activităţi de voluntariat, caritate, implicare în societate, responsabilitate socială, relaţii şi comunicare, activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos, activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului activităţi de educaţie rutieră, PSI, educaţie pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă etc.
DIN EXPERIENŢA ANULUI TRECUT
Activitatea „Jandarmii- prietenii noştri” a fost planificată în urma consultării elevilor şi la propunerea acestora, de către profesorii – diriginţi ai claselor a VII-a A şi s-a desfăşurat cu ocazia Zilei Jandarmeriei. Întâlnirea fost organizată în colaborare cu Biblioteca orăşenească Pucioasa şi cu Jandarmeria locală. În cadrul acţiunii, s-a prezentat pentru început istoricul acestei Arme, locul şi rolul jandarmilor în societate.
Partea cea mai atractivă a fost prezentarea armamentului din dotare (ceea ce a stârnit o reacţie de admiraţie şi de încântare din partea elevilor), a echipamentului şi a unor metode de intervenţie (ceea ce a provocat uimire, dar şi curiozitate şi satisfacţie) şi mai ales a tehnicilor de autoapărare. Discuţiile interactive, răspunsurile prompte la întrebările elevilor, explicaţiile pertinente şi accesibile, dar mai ales demonstraţiile realizate de membrii echipei de intervenţie, şi în special exersarea acestora împreună cu elevii dornici de a învăţa tehnici elementare de autoapărare – au făcut din această întâlnire o activitate foarte apreciată de elevi, greu de uitat.
MĂRTURII RELEVANTE PENTRU REUŞITA ACTIVITĂŢII
„Cel mai mult am apreciat, la întâlnirea cu jandarmii, demonstraţiile de imobilizare a infractorilor şi mai ales demonstraţiile de autoapărare, deoarece sunt foarte eficiente în caz de pericol” (A.V., elevă).
„Mie mi-a plăcut cel mai mult cum ne-au povestit despre Jandarmerie, cum ne-au dat exemple, cum ne-au arătat şi ne-au descris armele. Se vede ca domnul căpitan a fost profesor de istorie!” (B.P., elevă)
„M-am simţit în centrul atenţiei atunci când jandarmii m-au invitat în faţa colegilor, pe saltele, şi mi-au arătat tehnici de autoapărare, pe care le-am exersat împreună. Sunt fată şi cred că am nevoie să ştiu astfel de tehnici.” (S.A., elevă)
„Copilul meu a fost foarte încântat de întâlnirea cu jandarmii şi m-a testat în legătură cu activităţile desfăşurate de aceştia. Mărturisesc că nu am ştiut să-i răspund la toate întrebările. M-a întrebat ce părere am dacă se va hotărî să devină jandarm.”(A.P., mamă)
CÂTEVA ACTIVITĂŢI PROPUSE ÎN ŞCOALA NOASTRĂ
Având în vedere experienţele anilor trecuţi, fiecare profesor a propus activităţi atractive, care să fie desfăşurate în acest an. Iată câteva dintre ele:
Clasa Pregătitoare A – Un personaj, o mască – punerea în scenă a unor poveşti/ basme preferate
Clasa Pregătitoare B – Vizită la Artstip S.R.L. Pucioasa
Clasa Pregătitoare C – Vizită la Muzeul de etnografie şi folclor
Clasa I A – Şi noi avem talent ! – concurs muzical-artististic
Clasa I B – Master chef – atelier gastronomic
Clasa a II-a A – Micii pompieri – activităţi la Unitatea de Pompieri Pucioasa
Clasa a II-a B – Micul şahist – jocuri şi concursuri sportive
Clasa a II-a C – Educaţia pentru sănătate – acordarea primului autor (activitate practică)
Clasa a III-a A – Vrem să fim gospodari – drumeție la Diaconești, observare fermă de animale, plantare flori, pomi
Clasa a III-a B – Anticariat de jucării
Clasa a III-a C – Teatru de păpuși
Clasa a IV-a A – Un pom, o viaţă de om ! – activitate de educaţie ecologică şi protecţie a mediului
Clasa a IV-a B – Drumeţie în zona carierei
Clasa a IV-a C – Concurs de cultură generală
Clasa a V-a A – Activităţi în colaborare cu Asociaţia Ecologică Floare de Colţ,
Clasa a V-a B – Natura – laboratorul de biologie practic – recunoaşterea faunei şi florei din împrejurimi
Clasa a VI-a A – Să învăţăm să îngrijim natura – plantarea unor pomi
Clasa a VI-a B – Copiii au talent! – reprezentaţii variate ale elevilor
Clasa a VI-a C – Ce știu despre orașul meu?- vizite la principalele obiective industriale și turistice ale orașului
Clasa a VII-a A – Combaterea violenţei – întâlnire cu reprezentanţi ai Poliţiei şi Administraţiei locale
Clasa a VII-a B – Educaţie juridică
Clasa a VII-a C – Activități desfășurate la Complexul Național Muzeal Curtea Domnească
Clasa a VIII-a A – Icoana din sufletul copilului – pictură pe sticlă
Clasa a VIII-a B – Excursie – salina Slănic Prahova
Clasa a VIII-a C – Atelier de quilling
Clasa a VIII-a D – Acţiune de ecologizare
Director adjunct,
prof. înv. primar Pincovici Alina-Ivon